søndag 31. oktober 2010

Legebesøk 28.10.10

Torsdag 28.10.10 Legebesøk: Resultatet ble vel ikke helt som ønsket...det er jo en god del spredning..bl a i bekken på v side og i skallebeinet....det er også en del økning i lesjoner rundt om kring..pga dette tar de vekk aromasinen;som ikke nå har noen virkning siden det er såpass mye ny spredning..(som jeg har skrevet tidligere så blir det; vi prøver den,så lenge den virker,når den ikke virker lengre så er det bort med den,så prøver vi en ny..osvosv..)

Så nå er det altså bort med Aromasin og inn med Faslodex som blir satt i sprøyteform intramuskulært..nå i oppstart(beg man 1.11) 2 sprøyter,2 sprøyter igjen om 14 dager,2 sprøyter igjen om 28 dager,så er det to sprøyter hver 4. uke...av bivirkninger av den er de samme,men det kunne bli mindre smerter i leddene..Den har litt andre virkeområder enn den forrige..Ellers samme behandling som tidligere..

Så til det som sendte meg litt nedenom og hjem..det begynner å minke stygt på antiøstrogen-alternativer..1-2 igjen,men de fortsetter med den så lenge den har effekt(så får jeg bare håpe at det blir så lenge som mulig...)...skulle det bli en drastisk økning til et annet organ nå så blir det rett på cellegift med en gang..

Skulle det ikke bli spredning til andre organ brukes gjenværende alternativ av antiøstrogen opp..så er det over på cellegift... Den skal da ha effekt som et virkemiddel som enten tørker inn kreftcellene,skal gjøre slik at de blir færre eller ikke vokser...Men cellegift er ikke kurativ,bare palliativ...det vil si: livsforlengende og smertelindrende effekt...

Så formålet med cellegift er det samme som anti-østrogenbehandling...en bremsende effekt...men for alle dere som har gått på cellegift så vet dere at det er en kraftig reduksjon i livskvalitet,dagsform,utseende,overskudd,osvosvosvosv.....huff..gruer meg allerede...(selv om de har flere typer cellegift også å ta av så er alt rundt den behandlingen så synlig og ekkel at bare det er galt nok..)

Med en gang jeg fikk vite hvor få alternativer av antiøstrogenbehandling som er igjen følte jeg at antall år igjen å leve ble kraftig redusert..håpet mitt har jo vært å leve leeenge på den behandlingen som har så få bivirkninger(høhø...den var drøy da,men...)de ytre er iallefall svært få...men cellegift,derimot...det har vært det jeg har fryktet siden jeg fikk bekreftet spredningen...

Øøøøø,spyspy...blir kvalm bare av tanken...og håret mitt...som er blitt såååååå langt...å jo da dere...utseendet har alt å bety for meg(og for det å føle seg frisk/iallefall se frisk ut)...og dere også sikkert...når dere tenker etter..og sykdommen blir så synlig med en gang håret faller og man går på cellegift,man får stempelet kreftpasient med en gang...og en medlidenhet man etterhvert blir lei av....og slik blir resten av livetmit.....inn og ut av sykehuset i ett kjør,blodprøver,cellegifter.....en kamp mellom cellegiften og døden.....og til slutt er det døden som vinner.....

5 kommentarer:

  1. Kjære deg!
    Men enda er det du og livet.Så aldri gi opp.Dette klarer du som du har gjort før og før det igjen...Du er så positiv og sterk.Jeg beundrer deg og ditt mot.Kjemp for livet og for alt det er verdt som du alltid har gjort.
    Tenker på deg og ønsker av hele mitt hjerte at du kommer deg ovenpå igjen.
    Klem fra Ingunn.

    SvarSlett
  2. hei! Stå på Synnøve, husk du skal leve i mange år til. håper du har kommmet deg igjen etter båtturen deres. Sjøsyke kan jeg alt om.Jeg er en ekte landkrabbe.Klem fra Vigdis

    SvarSlett
  3. hei Ingunn og vigdis! joda,ukrutt forgår ikke så lett,så det går nok bedre etter hvert..og ..ps...neste gang jeg skal på tur blir det nok fly...hihi.. klem

    SvarSlett
  4. Tenker masse på deg, og som du sier når en mister håret får du et stempel.Men jeg beundrer deg og ditt mottVi vil være friske og leve leeenge, Klem fra Wenche

    SvarSlett
  5. Hei Wenche!! Det er nettopp det vi vil!! samtidig kan vi være gode ambassadører for alle med kreft! Ha en fin dag!! Klem fra meg!

    SvarSlett