mandag 1. november 2010

I`m back in business...!!

Mandag 1.11.10 Ny uke..nye muligheter..
Min eldste datter er 27 år i dag!!! Gratulere så mye,Smotti mi!! Synes nettopp du var liten baby,jeg...hmmm...tida går gitt...Håper du får en fin dag!!

Mannen min stod opp klokka fem..husker at jeg fikk en suss på kinnet og et Hade då!!..så husker jeg ikke mer før klokka ringte 7.00.....  Opp og hopp,her kommer ei som har dårlig tid!!! -Og mye å gjøre...

Jeg skulle være hos legen klokka 8.20 for å få de to første Fosladex-injeksjonene...men først må jeg få småtrolla sånn ca ferdig med klær,frokost,hår mm...det går greit,men litt fort i svingene.. er faktisk kvalm i dag også..må nok prøve å fylle opp kroppen med litt mer mat...kanskje derfor jeg er kvalm nå...???

Jeg kjører hjemmefra 8.05,i tide,og får bare en telefon hjemmefra på veien..det er ikke verst..på legesenteret har de faktisk ikke sett de spesielle sprøytene jeg kommer med...de må faktisk begynne å lese bruksanvisningen...hm...

Ett stikk i hver skinke,5 ml  i hver(høres ikke mye ut,men ca 1 ml var det vanlige sa hun) og det svei godt...jaja..ikkeno å gjørra med det..med en plasterlapp på hver side var det bare å komme seg avgårde etter å ha bestillt ny tid om 14 dager..

På hjemveien måtte jeg handle litt...kjøleskapet var passe tomt..så var det å få vekk klær fra 4 personer som hadde vært bortreist i helga,snop,klær,taxfreevarer mm..etterpå var det fram med støvsugeren,for med den sola vi har i dag var de svært synlige..huff..da jeg var ferdig med husarbeidet var det bare å vrenge av seg de våte arbeeidsklærne,hoppe i dusjen og ta på reine klær for andre gang i dag...jaaa...masse klesvask venter også,men først må jeg få fiksa den tette sluken....

Etter dusjen smurte jeg meg to skiver,en med sjokade og en med peanøttmør..mmm..men ikke hverdagsmat,nei..

Huff...i ettermiddag fikk jeg en melding fra en god venn av meg som hadde oppdaget en svulst...det er som jeg har sagt....:.det skjedde med meg,det kan skje deg...ingen av oss er sikker på å skli gjennom livet på den friske fjøla nei..men er det bare meg eller synes dere også at andelen folk som får kreft blir stadig større...???..jeg synes jeg hører om nye støtt...vær glade og nyt livet så lenge dere er friske...en dag kan det brått ta slutt...

I kveld skal Småfrøkna på turn og Broremann i bursdag..da drar avgårde begge to kl 17.50..(.nå er det mørkt allerede kl 17.30).. Småfrøkna kommer tilbake litt etter kl 19,så det blir en time i fred og ro...hun kommer fornøyd hjem med loddbok og vil ut og selge lodd med en gang...

...jeg kjøper for 100 kr,så tar hun av gårde og får solgt en god del,men det er mange selgere fra idrettslaget for tida,men naboene er snille og kjøper av de fleste...det har vi også gjort...så vinner vi ikke nå,så vinner vi aldri!!

Etter at ungene er i seng for kvelden blir det en time for meg med tv`en og 71 gr N,ihuga realityelsker som jeg er..enkelte dager har jeg problemer med  få med meg alt jeg ville sett,men det er jo greit når ting går i reprise,hihi...

Endelig er Storebror kommet hjem med røåpnermiddel,så nå har jeg kvælva oppi så det holder(tror jeg),så er det å vente 15 minutt og etterfylle med varmt vann...middelet var best i test,enhver alenehusmors trøst..hihi..den va`kke dum vel???...må kanskje tyde på at jeg er i slaget igjen...jaja...

Røret er i orden,vaskemaskina går,senga venter,jeg kommer!!..  I mårra skal jeg vaske klær...massse klær...Mandagen er over....jaja..uka begynte bedre enn den slutta iallefall...aldri så gæli at det ikke er godt for noe,sier jo jeg....natti,folkens...

9 kommentarer:

  1. Hurra, Synni is back in business. Det er godt å
    lese, vi var litt bekymret for deg den siste uken, men nå ser alt lysere ut for deg ser det ut til, og derfor også for oss som følger bloggen din. Ha fortsatt en god uke.

    SvarSlett
  2. Hei Bestemor!! Godt å vite at noen tenker på meg og har omtanke for meg og min situasjon..ha ei fin uke du også,men jeg hører vel fra deg flere dager før uka er slutt,så jeg får vel heller si: Ha en god dag!! :) Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Hej Synni!!
    Har läst på bloggen din en stund, det är som du säger verkar som fler får denna #¤%¤¤#"#sjukdommen, men har du varit inne på denna sidan http://www.levemedkreft.blogspot.com/ hon har lagt om kosten sin och tar B17, ja, lite som din sits och min har hållt på i 5 år nu, själv har jag köpt boken Kreft & " terreenget" ditt av David Servan-Schreiber tänkte läsa den och lägga om kosten mer, vet inte om du har gjort det......
    Men gott du är back in business....

    Lycka till
    Mia

    SvarSlett
  4. Hei Mia! ja,jeg har vært inne der og lest...jeg har ikke gjort noen endringer i kosten,nei...jeg spiser vanlig kost,men med forsiktighet når det gjelder fet mat,spiser svært sjelden gatekjøkkenmat og har nok et fornuftig vanlig norsk kosthold.. jeg er litt opptatt av livskvalitet og jeg orker ikke bruke tid og penger på å spise etter diktat fra andre...har heller ikke tro på at det har innvirkning på sykdommen..men det er min mening da..Når det gjelder B17 har jeg flere ganger lest om personer som har blitt forgiftet av dette,så det er ikke noe jeg veken har prøvt eller tenker å prøve..er jeg vanskelig nå eller??... tror nok til syvende og sist at min konklusjon blir at jeg lever mens jeg gjør det,men med litt fornuft når det gjelder kosthold..har jo også hatt problemer med gallestein og må av den grunn også holde meg litt i skinnet..Lykke til,til deg også!

    SvarSlett
  5. Godt du er på stettene igjen. Skipper blir du nok ikke nei:)etter å ha lest om båt turen kan vi nok være enig om det?

    sniker meg bare inn her et urlite øyeblikk. sitter å jobber med fremlegg om viktigheten av gode rammer rundt pasienten når kreftdiagnose skal formidles...så kan jo dette plukkes i små biter, hva som er viktig for meg kan være noe annet for deg...men det var nå ikke min oppgave som var det viktige her

    Har du forsøkt INSTANYL nesespray??? virker godt på gjennombrudd smerter, virker etter ca 5-10 minutter og max viketid 1-2 timer. kjekt å ha i vesken om behovet skulle oppstå brått. obs, dette her gjemmer man godt for barn!

    nordlandspia:)

    SvarSlett
  6. hei synni
    Har vært inne en del å lest på bloggen din,du skriver kjempebra.Jeg er i samme situasjon som deg men med livmorhalskreft spredning til lymfesystemet to ganger på 1 år og nå spredning til skjelett og lever.Var på sykehuset i sist uke og fikk beskjed om at det ikke er så mye mer å tilby av beh lenger.Det er noe drtt men jeg har der bra er ganske sta som person og har tenkt å leve leenge.Jeg bor på kverneland er 45 år så vi er nesten naboer.
    klem evy

    SvarSlett
  7. Hei Evy! jeg svarte på innlegget ditt sist som du hadde lagt inn under operasjonsdag eller noe? Gå dit og les det,jeg har lagt igjen en beskjed til deg der!! Snakkes!

    SvarSlett
  8. hei Nordlandspia! Sier meg enig om kapteinsjobben,ja!! den får min eldste sønn ta seg av!! nei,jeg har hverken hørt om eller prøvt Instanyl...er den for kreftpasienter den da? Noe bør jeg nok ha som back-up uansett som kan tas f.eks på feriereiser osv...ved oppkast mm..ett døgn uten med var forferdelig...skal diskutere det med legen neste gang. Klem

    SvarSlett