torsdag 27. januar 2011

Travel onsdag...

Onsdag 26.1.11 zzzz...å nei..klokka ringer,den tasen...!!!..jaja..det er vel bare å velte seg ut av bingen og få murmeldyrene opp også...frokost og påkledning og treningsbaggen må pakkes ferdig...

..travelt program i dag..trening klokka 9,hjem og dusje...kjøre til M44-senteret og hente sprøytene og litt til,rase videre til legesenteret til time klokka 12 for å få tatt blodprøver og for å få satt sprøytene mine og deretter rase videre til sykehuset til avtale med Palliativt Team klokka 13..pust,pes..

..men det er bare å begynne i den ene enden og jobbe seg gjennom programmet...på vei til treninga kommer jeg på at jeg har glemt lommeboka..jælp,bare jeg ikke havner i en kontroll nå..i det jeg har kommet meg inn i garderoben og er i ferd med å skifte sko kommer resepsjonisten etter meg med telefonen...

..det er mannen min som ringer(jeg la jo med vilje igjen mobilen min hjemme),det er sykepleieren fra Palliativt team som har ringt for å gi beskjed om at timen er utsatt...pjuh..da har jeg jo litt bedre tid og litt mindre på planen..greit nok..bodystep i dag..ikke noen husmortrim det nei...svetten spruter bokstavelig talt..

..etter treninga er det rett hjem og  i dusjen...på med klær og hive i seg litt mat så er jeg klar til å komme meg avgårde igjen klokka 11.00...rekker det jeg må og litt til...har litt lyst på  spreke opp den lilla stæsjen min  med litt lysegrønt...det er ganske stilig kombinasjon..det ble shoppa litt både her og der,ja...løper,lys,lysestaker mm..

..etterpå er det full rulle videre bort til legesenteret,kommer inn døra 1 minutt på 12,først får jeg tatt blodprøvene,så er det inn på neste rom for å få sprøytene mine...denne gangen er det ENDA en ny sykepleier..så er det å forklare og lese bruksanvisninger igjen....

..jaja..etter ei stund var jeg ferdig med sprøytene også,ikke mye godt med 5 seige ml i hver skalk,nei...etterpå var jeg innom Europris og shoppa litt stæsj til,så skulle jeg sette meg inn i bilen..jælp,det brenner på skalkene mine!!..dere skulle bare prøvt det selv..

..sykepleieren som satte det sa at dette var i overkant av hva de hadde lovt å sette..de hadde nemlig lært at muskelen ikke klarer å absorbere så mye på en gang...jaja..kanskje derfor jeg får to da,slik at det skal bli nok???..ikke vet jeg,nei..

..godt å komme seg hjem og i seng etterhvert..ungene kommer også hjem,middag,lekser og i kveld er det speider..pga den berømmelige trojanske virushesten virker ikke pc-en min som den skal lenger så det spørs hvor dette ender hen..mannfolka i huset har gjort det de kan,men den er ikke helt i orden ser vi...

...i dag kom jeg ikke inn på internett en gang,så nå må jeg bare sette meg i bilen og kjøre til Siba der jeg har kjøpt den og få hjelp...det ligger jo bilder også inne på pc-en som jeg selvfølgelig ikke har tatt sikkerhetsskopi av..jææælp..

..ikke mye trøst å få på Siba,nei..bildene kunne jeg visst bare glemme,hard-discen var antagelig ødelagt osv osv...det kunne koste meg dyrt i hele tatt å redde bildene,2500 kr og opp,sa han..jeg betaler..han ville ta den inn og se om han fikk windows til å virke igjen..

...første runde ville ta ca 45 sa han så da ville jeg vente på senteret imens...da ble det enda mere stæsj..hihi..da jeg kom tilbake var den langtifra ferdig,så da dro jeg bare hjem så får han heller ringe meg i mårra..sur og lei var jeg på vei hjem,pga bildene..mange år i bilder..

...mens jeg kjørte hjem kom jeg på at den pc-en er jo så ny at det meste av bildene var jo på den forrige pc-en min og den kopierte vi jo alt på da vi flytta over..jippi....rett hjem og sjekker...jeg og gubben fant i løpet av kvelden ut at ingen bilder er gått tapt,de bildene som er på den pc-en er på minnekortene i fotoapparatene,og alle de andre er sikkerhetskopiert...jippiiii!!

..nå er jeg dautrøtt etter en lang dag og i mårra må jeg tidlig opp..må være påsykehuset klokka 8.15..stønn...det var det med alt før klokka 7 er forbudt da...!!! I seng med meg!!

1 kommentar:

  1. Du er da så sprek. Hva slags sprøyter er det du får? Men...du/dere må få dere en ekstern harddisk for å lagre kopier av alle bildene. De er små, dvs store i gigabyte, men små i fysisk størrelse. og kobles direkte på Pc-en. Jeg er flink til å bruke min, dvs jeg har ikke kopiert over bildene fra romjula og januar hittil.

    SvarSlett