fredag 10. august 2012

En dårlig dag...

Fredag 10.8.12 ...fredag og helg igjen...i dag ble jeg faktisk vekka av Storebror i dusjen...har ikke hørt ham før denne uka,men i dag fikk jeg med meg alt...antagelig fordi klokka sto på ringing 8.15...jeg må på legesenteret i dag...

...opp og hopp,gidder ikke dra meg lenger...er jo våken uansett....på med fillene,en yoghurt til frokost,så er jeg klar til å dra...blodprøveskjema og Xgeva-sprøyta er med...sola glimrer med sitt fravær,så jeg kan visst bare gjøre noen ærend med det samme...

...er klar på legesenteret 9.05,men må vente til 9.15 før de er klar til å ta blodprøver av meg...de treffer som vanlig,men å ta blodprøve er jo ikke det verste på meg da,selv om ei viss miss Dracula i Hellas måtte gå hardt til verks på tredje forsøk for å få sugd ut noen blod-dråper av meg...

...etterpå kom jeg rett inn til å få satt sprøyta...gikk da greit å få satt den,men det hørtes ikke helt ut som at hun likte at jeg skulle sette de neste sprøytene selv...hihi...jaja,det er min kropp...

...endelig har biblioteket fått inn 2 bøker til meg...det var på tide,for nå har jeg pløya ferdig alle ukebladene som var i hus!!!...det blir litt av et lass å ta med på kreftpoliklinikken på tirsdag...det er de som får alle bladene mine etter at jeg er ferdig med dem...

...jeg er nok i det litt ettertenksomme hjørnet for tida...alt er litt sånn tungt og trist...møkklei av å slåss for alt...vet ikke om de enda har fått med seg hoftene på noen av bildene de skal ta...fikk aldri noen tilbakemelding av dama,men jeg er drittlei og driter i det...

...samtidig så lurer jeg på om noen av bildene jeg skal ta skal tas med kontrast,isåfall er det anestesien på sykehuset som må prøve flere ganger for å få satt veneflon når jeg skal det...og nå skal jeg ikke ta bilder på sykehuset i det hele tatt...har de tenkt på det da tro???..jeg har iallefall bestemt for ikke å bry meg,så får jeg se hva som skjer...grrr...

...og jeg gruer meg til den driten jeg skal begynne på og som jeg overhode ikke har lyst til...for meg er Kjemo Kaspar (cellegifta)bare ei pest og plage,ingen støttespiller...særlig når jeg da vet at jeg blir jo ikke frisk likevel til tross for alt jeg skal gå igjennom...det er bare,kanskje,snakk om en utsettelse på slutten...akkja...håper på en bedre dag i mårra...

14 kommentarer:

  1. Hei!
    Tenker masse på deg. Kan det være en trøst i Prøysens vise? Du ska få ein dag i mårra som rein og ubrukt står.. Klem frå Ragnhild Stene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ragnhild!!
      Takk for all omtanke...det kan trengs av og til..
      Jeg tar gjerne imot den visa jeg,og så håper jeg snart at all den sola de melder også kan komme hit...(selv om du må på jobb..hihi)
      Sola har alltid vært en positiv input for meg,nye sommerblomster er kjøpt inn,grillmaten og isen venter i frysern og terrassen er rydda og venter på noen dagermed høytrykk,hvor da den forbaska legen har kludra det til med diverse MR og CT midt i de fine dagene...grr..sånn er det når legen tar ferie og kommer tibake noendagerfør timen min og ikke har planlagt på forhånd!!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  2. <3 *klem* fra lille D,N og A!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!!
      Suss og klem tilbake fra mamma!

      Slett
  3. Skjønner deg bare så altfor godt - ift hvordan du tenker.... Håper morgendagen blir ennå bedre. Om ikke annet så med S☼L ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Ja,det skal jeg love deg at for meg kan ALT bli så mye bedre med litt sol!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  4. Her kommer det
    et magisk skrin,
    fylt til randen
    med en medisin
    - av gode tanker
    - varme klemmer
    som en
    "supervitamin"...

    Jeg forstår din frustrasjon, det er så hjerterått, Synnøve. Du trenger all oppmuntring, og at leger og sykepleiere, tar
    deg på alvor. Det er under pari, uff og uff.
    Du er i mine tanker, håper du sover godt i natt.
    Holderomdegklem ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei thile!
      Takk for dikt,det gjorde godt!!
      Ja,jeg er mektig irritert og forbanna på dette systemet for tida...ingen tvil...gi meg litt sol nå,så smiler jeg kanskje igjen!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  5. Solfylt klem og ønske om at du får varme, gode dager.

    SvarSlett
  6. Stå på Synni! Det er lørdag og solen skal skinne på deg hele helgen ! Hilsen Egil

    SvarSlett
    Svar
    1. Til dere begge over her!
      Hæ??? Hvilken sol??? Hva er det?? Fins ikke sorten her..og så jeg som har funnet frem grillmaten!! Må si det at jeg blir litt mer sur for hver dag de melder fint vær og så blir det ikke det...jaja,dere får kose dere med sola dere som har den da!!! BLÆHHHHHH!
      Hilsen ei litt sur ei!!!!

      Slett
    2. Hei, kjære Synni!
      Håper du er bedre til mote i dag og at sola skinner på deg. Det er utrolig hva vi 'pasienter' må gjennom når vi ikke ligger på sykehuset, da er min erfaring at alt går på skinner. Så fort vi er ute, ja da henger vi i lufta og må passe på det meste selv, grrrr!!! Klart vi må ta cellegiftkurene på strak arm, hva er alternativet liksom, da får vi nok IKKE se jentene våre stå til konfirmasjon. Vi har mange år igjen både du og jeg Synni, vi står på og gir oss aldri. Tunge tanker har vi lov til å ha, men heldigvis lysner det.
      Ja, her på Tenerife skinner sola, men nå er det tid for å tenke på å dra hjem, skolestart for tvillingene den 20.8.
      God klem fra Trofast leser

      Slett
  7. Noen solfylte hilsner fra ditt ferieland Egypt. Trist å høre at dagene ikke er gode. Du er et forbilde for mange andre, fordi du er en kjemper som ikke gir opp. Vi beundrer deg for det, og ønsker deg noen bedre dager snart. Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bestemor!!
      Takk for mange gode ord! Misunner deg litt der du sittr i sola!! Kunnne reist tilbake på dagen!! Kos dere videre!!
      Klem fra meg!!

      Slett