torsdag 9. august 2012

Sykehus,rot og mas...

Onsdag 8.8.12 ...usj...tidlig våken i dag siden vi egentlig skulle i banken tidlig på mårran (klokka 9) for at jeg skulle få nyte det meste av dagen hvis det ble det fine været de meldte...så jeg stod opp kl 8,men har vært mer eller mindre våken siden kl 7...akkja...typisk...

...banken ble avlyst men jeg dro en kjapp tur til M44 på Bryne for å hente sprøytene mine og handle litt grillmat til helga som de har lovet så fint vær til...jaja,vi får nå se da om det blir noe til vær...og så kjøpte jeg litt mere sommerblomster for å få pynta litt på terrassen igjen til finværet kommer...

...jeg har fremdeles ikke fått noen tilbakemelding fra den telefonen jeg tok til kreftpoliklinikken på torsdag før helga,for å høre om det ikke skulle tas noen bilder før jeg kom inn til kontroll...så her må det purres som vanlig...

...jeg ringte dem og purra før jeg la meg for å kvile...dama jeg snakket med nå kunneikke se noe svar fra legen og skulle purre ham på nytt og ringe tilbake...det jeg sa til hun jeg snakket med på torsdag var at grunnen til at jeg syntes at det burde tas nye bilder er at det ser ut til at det er mye som har rørt på seg siden de forrige bildene som ble tatt i mars...

...mens jeg sov ringte de fra Skeiane Helsehus og sa at jeg har fått time til MR av rygg på mandag 13.8 og den MR-en var rekvirert av min fastlege....HÆÆÆ...???...nå forstår jeg iallefall ingenting...for jeg har ikke snakket med ham på evigheter....

....de ringte også tilbake fra SUS og ga en beskjed til min datter(av alle ting,som ikke husker halvparten av det folk sier i telefonen i stedet for å spørre etter en voksen person,min mann var jo hjemme!!!) og ifølge henne så hadde de sagt at det var ikke nødvendig siden de hadde bilder fra tidligere!!!....

...grrr...her var jo poenget at det antagelig er endringer på gang da...jeg kunne bli elg av alt det tullet fram og tilbake...så jeg blir nok nødt til å ta en telefon til SUS i mårra og spørre hva som egentlig er sagt og om det er kommet fram at jeg ønsket bildene pga endringene...

...det er jo en fordel å ha skikkelige,oppdaterte bilder å sammenligne med når de tar nye bilder etter de 4 FEC-60-kurene jeg skal ha...hvordan kan de ellers vite om de har hatt effekt eller ikke hvis ikke???!!!...har sagt det før og sier det igjen: man skal være frisk for å være syk...

...jeg sier stakkars de som ikke har evner eller overskudd til å følge med og ha den totale oversikten over egen sykdom og behandling...det er ikke reint lite av feil,mangler og andre ting jeg har påpekt opp gjennom årene...både som inneliggende pasient og i andre situasjoner...

...og særlig for de som får en ny lege hver gang de er innom til kontroll eller behandling...hvem,om noen,har den totale oversikten over behandlingen denne pasienten får eller skulle hatt...???...det er jammen ikke barebare å være langvarig pasient sier nå jeg...

4 kommentarer:

  1. Som du har sagt tidligere: Du må være frisk for å være syk i Norge.
    Da jeg ble innlagt forrige uke så påstod legen at jeg hadde kreft i år 2000 for det stod i papirene, men sykepleieren som var på siden av ham kunne korrigere heldigvis. Ergo, papirene måtte rettes opp, ganske kjapt :-)

    Egil

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Egil!!
      Jepp,ingen tvil om det...og man må følge med,for det er jammen meg små marginer av og til på at alvorlige situasjoner kan oppstå!!!
      Klem fra meg!

      Slett
  2. Grr....
    Håper alt blir bedre ♥

    Trøsteklem

    SvarSlett