fredag 10. august 2012

Legens eller pasientens ansvar??? Grrrr!!!

Torsdag 9.8.12 ...i dag er Daniel 1år...utrolig hvor fort tida går...synes nettopp han ble født,jeg...jaja,en liten,stor sjarmør er han iallefall og dagen ble feira med brask og bram på søndag...kjempekos!!!...

...natta har vært elendig...har hatt vondt over alt og tankene har gått i alle retninger...ingen tvil om at det er cellegiftspøkelset som suser rundt i hodet mitt for tida...har sååååå veldig liten lyst til dette,samtidig så vet jeg jo at alternativet er heller dårlig...

...og samtidig så skal det altså være min jobb å sjekke opp/passe på at legen min på kreftpoliklinikken har bestilt diverse bilder av kroppen som skal tas i forkant av oppstart på cellegift...og det har jeg nå i dag fått bekreftet at han ikke hadde gjort...

...den MR-timen til bilde av ryggen de ringte om i går var altså rekvirert i går fant jeg ut i dag da jeg ringte til Sandnes røntgen...men bekken var altså ikke med,da måtte legen sende en ny,utvidet rekvisisjon fikk jeg beskjed om fra dem,så fikk de KANSKJE tid å ta det med...

...da jeg ringte inn til SUS i dag for å høre om de ikke hadde tenkt å ta med bekken også fikk jeg vite at samme lege i går hadde sendt rekvisisjon på bilder av mage,lunge og lever til Curatio Røntgen i Stavanger,så alt har skjedd i går etter at jeg har purra for andre gang...derfra har jeg altså ikke hørt noe enda...

...jeg spurte dama i resepsjonen på kreftpoliklinikken om de ikke skulle ta med bekken som jeg tross alt har mye spredning i fra før og jeg har sterk mistanke om at det er videre spredning siden forrige bilde...da måtte hun spørre legen igjen og skulle ringe meg tilbake...3

...og alt dette skjer da bare 2.5 arbeidsdag før jeg har time hos legen på SUS....en kunne bli sprø av mindre...det skal ikke være min jobb å passe på alt dette...en skulle tro at det var vanlig prosedyre...

...og så hørte jeg ikke mer fra dama DEN dagen....akkja...rett før jeg gir blaffen nå og driter i alt...

8 kommentarer:

  1. Ikke gi blaffen eller gi opp.. skjønner du synes dette er frustrerende :-\ Tenker på deg, Snuppa <3

    God klem fra Lena / Tante Rosa

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lena!!
      Neida,jeg skal ikke gi opp,men av og til blir det liksom nok...Takk for omtanke...håper at det bedrer seg for deg også snart..
      Stor klem fra meg!!

      Slett
  2. Det er ikke akseptabelt at pasienter med alvorlig diagnose skal bli utsatt for en slik ekstra belastning. Legene er dyktige men det er noe alvorlig galt med logistikken og effektiviteten i helsevesenet. Jeg blir så sint. Jeg er selv uhelbredelig kreftsyk og min behandling blir styrt fra Bergen mens behandlingen gis i Stavanger (les: cellegift). Har opplevd mye det samme som deg dessverre.
    Stå på.
    Klem fra Monica i Sandnes

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Monica!
      Nei,det er absolutt ikke akseptabelt...hva med de som ikke orker å kjempe?? Eller ikke har noen som kan ta kampen for dem...de havner i bakevja...
      Hørtes iallefall rotete ut å ha to sykehus å forholde seg til!!
      Akkja,alt vi skal slite med,sier nå jeg da..
      Klem fra meg!!

      Slett
  3. Vennen min, nydelige Synnøve, så frustrerende...//
    Hvordan kan de oppføre seg så overflatisk mot deg? Grr....Jeg blir rett og slett flau over tregheten.

    Håper de tar seg selv i nakken, og du får tatt røntgen av bekkenet.

    Jeg sender deg en sms nå.

    Klem og jeg tenker masse på deg ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei thile!
      Huffja,jeg forstår det ikke selv hvis dette skal være standarden på sykehuset...greit nok at det er ferie osv som skal avvikles men da må de iallefall sørge for enkelte ting før de tar ferie,eller sørge for at andre gjør det!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  4. Huff, sånn skal det jo ikke være!! Det er da ikke pasientenes ansvar å sørge for at man får den oppfølgning man har krav på! Begynner jo virkelig å forstå hvor heldig jeg har vært, i de 8 årene jeg har hatt kreft. Først 6,5år på radiumhospitalet, der jeg virkelig følte meg ivaretatt på best mulig måte, og nå 1,5 år på Ahus, der jeg egentlig var livredd for å havne, de har jo ikke så godt ord på seg akkurat! Men alt har gått som smurt der også! Håper virkelig at du får tatt de bildene som kreves, det skulle da bare mangle også!!
    Stor klem til deg fra Tone N

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone!!
      Ja,det har jo ikke alltid vært sånn her heller,men i en ferieavvikling får de sørge for at systemene virker likevel!!
      Klem fra meg!

      Slett